Christopher Wefing

Christopher Wefing

My favourite subjects in school were sport and English. Having tried unsuccessfully to become a professional racing cyclist after leaving school, I graduated with a BA Hons in Sociology & Social Policy from The University of Sheffield in 1998 and Trinity College London to teach English as a foreign language (CertTESOL) in 2000.
To supplement my English training skills, I completed the Fundamentals of Co-Active Coaching in 2018.
I love my job and realise I’m very fortunate to work with so many inspiring people. Being part of someone’s learning is a privilege.

What makes me tick?
People who want to learn. Coffee. Cycling.
What makes me sick?
People who judge others. Road rage. Cruelty.
My guilty pleasure?
Cake for breakfast.

Meine Lieblingsfächer in der Schule waren Sport und Englisch. Nachdem ich nach der Schule erfolglos versucht hatte, Profi-Radfahrerin zu werden, absolvierte ich 1998 einen BA Hons in Soziologie und Sozialpolitik an der University of Sheffield und 2000 am Trinity College London eine Ausbildung zur Lehrerin für Englisch als Fremdsprache (CertTESOL).
Um meine Englischtraining zu ergänzen, habe ich 2018 die Fundamentals of Co-Active Coaching abgeschlossen.
Ich liebe meinen Job und weiß, dass ich das große Glück habe, mit so vielen inspirierenden Menschen zu arbeiten. Es ist ein Privileg, Teil des Lernprozesses von Menschen zu sein.

Was mich antreibt? Menschen, die lernen wollen. Kaffee. Radfahren.
Was ich nicht leiden kann? Menschen, die über andere urteilen. Raserei im Straßenverkehr. Grausamkeit.
Mein schuldiges Vergnügen? Torte zum Frühstück.

Tätigkeitsbezeichnung: English language Trainer & Coach
Profil: BA Hons. Sociology & Social Policy,
PG-Cert TESOL, TOEIC,
Fundamentas Co-Active Coaching